Vandaag zijn we begonnen met het trainen van het prinsesje, zindelijkheidstraining om precies te zijn. En ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk gaat. Ze loopt al de hele dag rond in een onderbroekje en tot nu toe is het pas 3 keer echt fout gegaan!

Met regelmaat zet ik haar op het potje en als ze een plasje doet dan krijgt ze van mij een stikker. Ik heb enkele maanden geleden samen met haar een vissenkom getekend en gekleurd op een 1,5 groot a4 formaat papier, de stickers zijn van visjes dus dat past allemaal leuk in die kom.

Als ze zindelijk is dan krijgt ze van tante een groot kadoo, van ons een mickey mouse en dan gaat ze met Rian zwemmen…… dus als dat niet genoeg aansporing is dan weet ik het niet meer.
Ze heeft natuurlijk ook in de gaten dat op school veel van haar vriendinnetjes en vriendjes wel al gewoon naar de wc gaan dus dat is ook weer een stok achter de deur, want je wil toch bij de grote kindjes horen… niet dan?!?!?!
Ik vraag haar met regelmaat of ze moet plassen, morgen gaan we naar de zeeman samen onderbroekjes uitzoeken en ff naar de marskramer of de action voor een eierwekker. Vanaf morgen gaat gewoon elke 15 minuten de eierwekker en dan zet ik haar op de wc… zodat ze de wekker gaat assosieeren met plasje doen…. schijnt te werken volgens mijn zus.
en dan gewoon enkele dagen vol houden, bij die van mijn zus waren ze allemaal ( 4 ! ) binnen enkele dagen zover dat ze het in de gaten hadden en zodra de wekker afging renden ze al naar de wc…. dat moeten we hebben natuurlijk. De school is ook eindelijk geregeld, ze gaat naar de katholieke basisschool hier in de buurt. Was wel ff penibel of ze er nog wel terecht zou kunnen want ik was erg laat met inschrijven, maar uiteindelijk is het toch gelukt.
Tja, de plannen om naar limbabwe te gaan worden meer en meer in de ijskast gezet, niet dat ik daar gelukkig mee ben, maar het is nu eenmaal moeilijk om in limburg aan de bak te komen, mijn manneke is geen 25 meer zullen we maar zeggen.
Anyway…. gisteren heb ik mijn eerste kaart via postcrossing.com binnen gekregen. Eentje uit Taiwan! heb hem gescanned en gelijk op mijn postcardblog neer gezet…. hartstikke leuk zo, eindelijk krijg ik mijn kaartjes uit alle hoeken van deze aardbol! LOL

Ik realiseer me nu net dat het dus morgen ook nieuwe broeken kopen betekend, heb er veel die veel te kort zijn nu… maar ja nu dat die luier af gaat zullen ze wel weer iets ruimer en langer zitten…… wie weet, mischien dan toch nog ff afw88 totdat ze definitief zindelijk is… wish me luck 

(*ü*)
 

